Fox News settles gender discrimination suit with female reporter

Diana Falzone claims she was abruptly taken off air by Fox News after writing an article in January 2017 about her struggle with endometriosis, a medical condition that would likely leave her infertile. (Reuters)
Updated 09 March 2018
0

Fox News settles gender discrimination suit with female reporter

Journalist Diana Falzone has settled a gender discrimination lawsuit she filed against Fox News and left the company, her lawyer said on Thursday.
“Confirmed,” her lawyer, Nancy Smith, tweeted to Reuters when asked if Falzone had reached a settlement and no longer worked at the television channel.
Fox News officials did not immediately respond to a request for comment on Smith’s announcement, which was first reported by CNN. Fox denied Falzone’s allegations after she filed her lawsuit in May, 2017.
In her complaint in New York state court, Falzone said she was abruptly taken off air by Fox News after writing an article in January 2017 about her struggle with endometriosis, a medical condition that would likely leave her infertile.
She said Fox, a unit of Twenty-First Century Fox Inc, discriminated against her on the basis of sex and disability in violation of New York City law.
Fox executives decided she did not conform to their image of on-air women as “physically perfect” once she disclosed her condition, Smith said in a statement at the time.
In its June 23 response to Falzone’s complaint, Fox said it maintained an equal employment, harassment-free work environment where personnel decisions were made on the basis of merit, and retaliation was prohibited against anyone who reported a discrimination claim.
Fox News has faced a number of legal claims that it ignored employees’ complaints of sexual harassment and gender and race discrimination.
Bill O’Reilly, the network’s most popular anchor, and former Fox News chief Roger Ailes both have been ousted over harassment claims by several women, which they deny.
Smith and Martin Hyman filed a sexual harassment lawsuit last year against Ailes on behalf of former Fox News anchor Gretchen Carlson. The lawsuit, which was settled for $20 million, led to Ailes’ resignation after two decades as one of the most influential executives in cable television.


Qatari network Al Jazeera slammed over ‘Holocaust denial’ film

Updated 19 May 2019
0

Qatari network Al Jazeera slammed over ‘Holocaust denial’ film

  • Video on AJ+ Arabic channel claimed Israel was the genocide’s ‘greatest beneficiary’
  • Network suspends two journalists over ‘violation of editorial guidelines’

LONDON: Al Jazeera’s youth channel AJ+ Arabic has drawn widespread condemnation over a video that was branded “Holocaust denial” for claiming the Jews exaggerated the scale of the genocide to help establish Israel.
After widespread public anger, the Qatar-owned network was forced to delete the video, suspending two of its journalists over its broadcast.
The video in question, while not disputing the Holocaust took place, suggested the Jews had skewed facts about the genocide, and that Israel was the “biggest winner” from it.

“Denouncing the Holocaust is a moral obligation, but Israel is the biggest winner from the Holocaust,” the presenter said.
“And it uses the same Nazi justifications as a launching pad for the racial cleansing and annihilation of the Palestinians.”
Many took to Twitter in outrage about the video, with one commentator pointing out the difference between AJ+ in Arabic, and its English output.
Al Jazeera has long been accused of broadcasting extreme material in Arabic, but churning out seemingly more balanced material in English, aimed at a Western audience.

In a statement on Sunday, the network said it had suspended two journalists over “violation of its editorial guidelines.”
“The video content and accompanying posts were swiftly deleted by AJ+ senior management from all AJ+ pages and accounts on social media, as it contravened the Network’s editorial standards,” it said.
The network has also said a “mandatory bias training and awareness program” was required for its staff.