UK regulator says Russian TV channel RT could lose license over poisoning

Police officers stand guard at the bottom of the road where former Russian double agent Sergei Skripal lives in Salisbury, England, Mar 13, 2018. (AP)
Updated 13 March 2018
0

UK regulator says Russian TV channel RT could lose license over poisoning

LONDON: Britain’s media regulator Ofcom said Russian broadcaster RT could lose its UK license if Theresa May’s government determines that Moscow was behind the poisoning of a former Russian double agent in England this month.
Ofcom has an ongoing duty to check that holders of broadcast licenses remain “fit and proper” to operate in Britain.
The regulator said it had written to ANO TV Novosti, the holder of RT’s UK broadcast licenses, to explain that, should Britain determine there was unlawful use of force by the Russian state against the UK, it would consider this relevant to the “fit and proper” test.
Ofcom said ANO TV Novosti was financed from the budget of the Russian Federation. Britain has given President Vladimir Putin until midnight on Tuesday to explain how a nerve agent developed by the former Soviet Union was used to strike down Sergei Skripal, 66, and his daughter Yulia, 33, in the city of Salisbury.


Arab News launches ‘Road to 2030’ section to track Saudi Arabia’s bold reforms

Updated 22 September 2018
0

Arab News launches ‘Road to 2030’ section to track Saudi Arabia’s bold reforms

  • Section to provide news, opinion and analysis on country’s transformation
  • Newspaper’s National Day coverage looks ahead to 
Kingdom’s high-tech future

RIYADH: Arab News, the Middle East’s leading English-language daily, today announces the launch of a digital service to track and explain the ambitious reforms underway in Saudi Arabia.
Announced on the eve of Saudi National Day, the new “Road to 2030” section will include the latest news, analysis and opinion around the reforms and transformation underway in the Kingdom.
Hosted on the paper’s website, the section  —  www.arabnews.com/road2030 —  is named after the Vision 2030 program unveiled in 2016 by HRH Prince Mohammed bin Salman, who is the Kingdom’s heir to the throne. 
It coincides with Arab News’ special coverage of Saudi National Day, which marks the formation of the Kingdom on Sept. 23, 1932.
The theme of the souvenir edition, published on Sunday, will be around the future of the Kingdom —  and how the country will look as the 2030 reforms continue to take shape. 
The edition of the newspaper features a unique wrap-around cover illustrating how the country could look in 12 years’ time, as well as a timeline about the reforms and articles about their progress and young people’s views on the future of Saudi Arabia. 
 “We decided to not to limit our Saudi National Day to celebrating the Kingdom’s past —  but to also look ahead to its bright and promising future under the ambitious Vision 2030 plan,” said Faisal J. Abbas, Editor-in-Chief of Arab News.  
“This is reflected via the newspaper’s commissioned cover artwork, which imagines Saudi Arabia in 12 years’ time, as well as the stories by our promising team of young Saudi journalists and contributors. 
“We are also proud to launch the Road to 2030 section, which will track the changes underway in the Kingdom and be a reference for observers, visitors and investors in Saudi Arabia.”
Arab News is part of the regional publishing giant Saudi Research and Marketing Group (SRMG). It has been the English newspaper of record for Saudi Arabia and the region for over 40 years.