Huffington Post shuts down its Arabic news website

The Huffington Post have decided to shut down its Arabic edition. (Screenshot)
Updated 01 April 2018

Huffington Post shuts down its Arabic news website

CAIRO: The Huffington Post have decided to shut down its Arabic edition, HuffPost Arabi, after three years of operation.
The Huffington Post Media Group said the step came in line with a mutual decision with its partner Integral Media Strategies.
A message on the website’s main page said: “HuffPost Arabi will no longer be publishing content as of March 30.” Instead, it directed readers to the mother website Huffpost.com or asked them to check out a new online portal named “Arabi Post.”
Huffington Post partnered with Wadah Khanfar, the former CEO of Al Jazeera Media Network, to launch its Arabic edition in 2015.
The platform was dedicated for covering news across the Arab World, but was often criticized for its controversial content deemed inconsistent with the liberal American news brand.
The website was already inaccessible in some Arab countries over alleged affiliations with the now-banned Muslim Brotherhood group.


Twitter shuts more than 200,000 Chinese accounts targeting Hong Kong protests

Updated 20 August 2019

Twitter shuts more than 200,000 Chinese accounts targeting Hong Kong protests

  • Twitter traced the Hong Kong campaign to two fake Chinese and English Twitter accounts that pretended to be news organizations based in Hong Kong
  • An additional 936 core accounts Twitter believes originated from within China attempted to sow political discord in Hong Kong

WASHINGTON: Twitter said Monday it has suspended more than 200,000 accounts that it believes were part of a Chinese government influence campaign targeting the protest movement in Hong Kong.
The company also said it will ban ads from state-backed media companies, expanding a prohibition it first applied in 2017 to two Russian entities.
Both measures are part of what a senior company official portrayed in an interview as a broader effort to curb malicious political activity on a popular platform that has been criticized for enabling election interference around the world and for accepting money for ads that amount to propaganda by state-run media organizations.
The accounts were suspended for violating the social networking platform’s terms of service and “because we think this is not how people can come to Twitter to get informed,” the official said in an interview with The Associated Press.
The official, who spoke on condition of anonymity because of security concerns, said the Chinese activity was reported to the FBI, which investigated Russian efforts to interfere in the 2016 US presidential election through social media.
After being notified by Twitter and conducting its own investigation, Facebook said Monday that it has also removed seven pages, three groups and five accounts, including some portraying protesters as cockroaches and terrorists.
Facebook, which is more widely used in Hong Kong, does not release the data on such state-backed influence operations.
Twitter traced the Hong Kong campaign to two fake Chinese and English Twitter accounts that pretended to be news organizations based in Hong Kong, where pro-democracy demonstrators have taken to the streets since early June calling for full democracy and an inquiry into what they say is police violence against protesters.
Though Twitter is banned in China, it is available in Hong Kong, a semi-autonomous region.
The Chinese language account, @HKpoliticalnew, and the English account, @ctcc507, pushed tweets depicting protesters as violent criminals in a campaign aimed at influencing public opinion around the world. One of those accounts was tied to a suspended Facebook account that went by the same moniker: HKpoliticalnew.
An additional 936 core accounts Twitter believes originated from within China attempted to sow political discord in Hong Kong by undermining the protest movement’s legitimacy and political positions.
About 200,000 more automated Twitter accounts amplified the messages, engaging with the core accounts in the network. Few tweeted more than once, the official said, mostly because Twitter quickly caught many of them.
The Twitter official said the investigation remains ongoing and there could be further disclosures.
The Twitter campaign reflects the fact that the Chinese government has studied the role of social media in mass movements and fears the Hong Kong protests could spark wider unrest, said James Lewis at the Center for Strategic and International Studies.
“This is standard Chinese practice domestically, and we know that after 2016 they studied what the Russians did in the US carefully,” Lewis said. “So it sounds like this is the first time they’re deploying their new toy.”
Twitter has sought to more aggressively monitor its network for malicious political activity since the 2016 presidential election and to be more transparent about its investigations, publicly releasing such data about state-backed influence operations since October so others can evaluate it, the official said.
“We’re not only telling the public this happened, we’re also putting the data out there so people can study it for themselves,” the official said.
As for state-backed media organizations, they are still allowed to use Twitter, but are no longer allowed to pay for ads, which show up regardless of whether you have elected to follow the group’s tweet.
Twitter declined to provide a list of what it considers state-backed media organizations, but a representative said it may consider doing so in the future. In 2017, Twitter specifically announced it would ban Russia-based RT and Sputnik from advertising on its platform.