Arabsat welcomes French court’s ruling against Qatar’s beIN SPORTS

The ruling fined BeIN SPORTS, and charged the group to pay the prosecution cost. (File/AFP)
Updated 16 June 2019
0

Arabsat welcomes French court’s ruling against Qatar’s beIN SPORTS

  • The judiciary’s ruling rejected all allegations made by beIN against Arabsat
  • Arabsat said the ruling has proven “beyond a shadow of a doubt” the organization’s valid position from day one

The Arab Satellite Communications Organization (Arabsat) welcomed on Thursday a ruling issued by the President of Tribunal de Grande Instance de Paris on the false allegations made by Qatar’s beIN SPORTS and its France-based branch.

Arabsat said it “greatly values and respects the integrity of the French judiciary, which has skillfully and professionally addressed the allegations of Qatar’s Al Jazeera subsidiary, beIN SPORTS.”

The judiciary’s ruling rejected all allegations made by beIN against Arabsat, confirming Arabsat’s position regarding all the accusations and defamation attempts led by Qatar’s media group, which sought to link the organization to the dubious beoutQ piracy.

Arabsat said the ruling has proven “beyond a shadow of a doubt” the organization’s valid position from day one, despite beIN SPORTS' attempts to cast doubt.

“Its media smear campaign; and its relentless attempts to push bogus and misleading claims,” a statement said from Arabsat.

The ruling fined BeIN SPORTS, and charged the group to pay the prosecution cost, which Arabsat says is a representation of “justice and refutes all false accusations that Qatar’s beIN SPORTS group tried to pin on Arabsat to cover its technical failure to address media piracy.”

Arabsat says that it hopes that the international federations will not drift behind defamation attempts and misleading campaigns led by the beIN organization, whose reputation has been tarnished by criminal investigations in France and Switzerland on charges of corruption and bribery.

Arabsat concluded it’s statement by saying that it reserves “the right to take legal action against beIN, its executives, and all parties involved in spreading false news regarding the Arabsat ruling.”


Twitter blocks accounts of Iranian state media outlets

Updated 21 July 2019
0

Twitter blocks accounts of Iranian state media outlets

  • Twitter said the accounts harassed people linked to the Baha’i faith
  • The Baha’i faith is a religious minority that has long faced persecution in Iran

WASHINGTON: A day after Twitter suspended the accounts of several Iranian state media outlets, the social networking service said Saturday it acted after harassment of people linked to the Baha’i faith.
Amid soaring tensions in the region, heightened by Iran’s seizure on Friday of a British-flagged tanker, some of the affected media outlets had speculated that the suspensions were related to their coverage of the seizure.
But Twitter cited what it said was the coordinated and targeted harassment of people linked to the Baha’i faith, a religious minority that has long faced persecution in Iran.
It did not name the suspended accounts, and said it was continuing to investigate the matter.
“Account suspended. Twitter suspends accounts which violate the Twitter Rules,” read English-language messages on each of the Iranian media outlets’ accounts.
Mehr news agency, which is close to moderate conservatives in Iran, said its Farsi-language account appeared to have been blocked late Friday following its reports on the seizure of the tanker Stena Impero in the strategic Strait of Hormuz.
Iran’s Revolutionary Guard said it seized the Swedish-owned tanker for breaking “international maritime rules” in the strait, a chokepoint for around a third of the world’s sea-borne oil.
Mehr’s Farsi-language Twitter page was inaccessible on Saturday, along with those of the official IRNA news agency and the agency of the Young Journalists’ Club.
“Since last night and after seizure of a British tanker in the Strait of Hormuz the account of the Young Journalists’ Club and some other users have been suspended,” the YJC said on its website.
Mehr noted that its Mehr Diplomacy account, which publishes analysis and interviews on foreign policy, was also offline.
Another account taken down belonged to Ali Akbar Raefipoor, a hard-line public speaker.
None of the owners of the suspended accounts said they had been given any reason for the move by Twitter.
The micro-blogging platform is banned in Iran, but many officials still have accounts and people access them by using a virtual private network, or VPN, to bypass censorship.