Chinese state media debuts 'AI' news anchors

This photo illustration shows a man watching an artificial intelligence (AI) news anchor from a state-controlled news broadcaster, on his computer in Beijing on November 9, 2018. (AFP)
Updated 10 November 2018
0

Chinese state media debuts 'AI' news anchors

  • The AI anchor is part of a major push by China to advance its prowess in AI tech

WUZHEN, China: Chinese news readers may have some new competition — artificially intelligent robot anchors that can mimic human facial expressions and mannerisms while reading out reports.
The AI anchor, developed by state news agency Xinhua and tech firm Sogou Inc, was on display at the World Internet Conference in the eastern Chinese town of Wuzhen, drawing in curious passers-by.
The anchor, modelled on real-life Chinese news reader Qiu Hao and sporting a black suit and red tie, is part of a major push by China to advance its prowess in AI technology, from surveillance equipment to self-driving cars.
In another video presentation from Xinhua, a different robot presenter said it was his “very first day” at the news agency and promised to “work tirelessly to keep you informed as texts will be typed into my system uninterrupted.”
At the Internet summit, Sogou marketing staff said it wasn’t clear when the technology would actually go into use, but crowds gathered nonetheless to take selfies with the digital anchor and Qiu himself who was at the event.
The conference is China’s top tech event of the year, and has in the past attracted names like Apple Inc. CEO Tim Cook and Alphabet Inc. head Sundar Pichai.
This year’s iteration, however, which opened on Wednesday, was more muted and has a less glitzy global line-up, even as battle lines for control of the web have hardened amid a biting trade war between China and the United States.
Foreign websites such as Alphabet’s Google and Facebook Inc. are blocked in China, where authorities also tightly control online content and censor or punish those who post material seen as opposed to “core socialist values.”


French court upholds ruling against beIN Sports in favor of Arabsat

Updated 19 September 2019

French court upholds ruling against beIN Sports in favor of Arabsat

  • Arabsat also said it had received “unprecedented financial compensation” from the Qatari-owned network

The Arab Satellite Communications Organization (Arabsat) said on Thursday that a French court had upheld an earlier ruling dismissing allegations by beIN Sports.

Arabsat also said it had received “unprecedented financial compensation” from the Qatari-owned network, which was imposed by the court, after its appeal was rejected.

“This clearly proves the falsehood of claims and vindicates Arabsat’s position against these irresponsible accusations,” Arabsat said.

The court case relates to accusations from beIN Sports that Arabsat facilitated illegal satellite broadcasts from a piracy network known as “beoutQ”.

In its statement, Arabsat rejected allegations made against it this week by FIFA and other football federations “which contain disgraceful repetitions of the beIN network’s claims.”