Arab News owner SRMG inaugurates office in Washington’s National Press Building

Prince Badr (center left) met with SRMG executives and editors including Faisal J. Abbas, editor in chief of Arab News (center right) and Ghassan Charbel, editor in chief of Asharq Al-Awsat newspaper (second from left).
Updated 23 March 2018
0

Arab News owner SRMG inaugurates office in Washington’s National Press Building

WASHINGTON: The chairman of the Saudi Research and Marketing Group (SRMG), the publisher of Arab News, on Wednesday inaugurated the media group’s new Washington headquarters at the historic National Press Building.
Prince Badr bin Abdullah bin Mohammed bin Farhan Al-Saud was given a tour of the facilities, which will provide support for the editorial and administrative activities across the group’s various businesses.
He was accompanied by Dr. Ghassan Al-Shibl, CEO and managing director of SRMG; Ghassan Charbel, editor in chief of Asharq Al-Awsat newspaper; Faisal J. Abbas, editor in chief of Arab News; and Yasser Al-Ghaslan, SRMG’s Washington office director.
Prince Badr met with a team of journalists and was briefed about the plans of the group and its publications. The office is set to become home to Arab News’ planned Washington bureau, which will complement its existing operations in Saudi Arabia, the wider Middle East, London and Asia.
The launch of the SRMG office was held during the visit by Saudi Arabia’s Crown Prince Mohammed bin Salman to Washington, as part of a multi-city tour of the US.


French court throws out Qatari-owned beIN Sports’ ‘unproven’ broadcast piracy claim against Arabsat

Updated 18 June 2019
0

French court throws out Qatari-owned beIN Sports’ ‘unproven’ broadcast piracy claim against Arabsat

  • The court rejected beIN’s allegations and demanded that beIN pay a fine of €6,000 to Arabsat’s adviser

LONDON: The Tribunal de Grande Instance de Paris has thrown out beIN Media group’s allegations against the Arab Satellite Communications Organisation — better known as Arabsat.

The French court rejected beIN’s allegations and demanded that beIN pay a fine of €6,000 to Arabsat’s adviser, and the prosecution costs of Arabsat amounting to €25,000.

Arabsat said it welcomed the ruling, which made clear there was no link between Arabsat and piracy.

The court said beIN had failed to demonstrate “clear illegal disruption or prove immediate risk of commercial damage.”

In a statement issued after the conclusion of the legal proceedings in Paris, the satellite company said that it respected the integrity of the French judiciary and was pleased with how skillfully and professionally the allegations of Qatar’s Al Jazeera subsidiary, beIN Sports, were addressed.

“The French judiciary’s ruling, rejecting beIN’s lawsuit and allegations against Arabsat, has proven beyond a shadow of a doubt our organization’s valid position from day one, despite beIN Sport’s attempts to cast doubt on that position; its media smear campaign; and its relentless attempts to push bogus and misleading claims,” Arabsat said in a statement following the ruling.

INNUMBERS

• €25,000 — beIN ordered to pay prosecution costs of Arabsat

• 500 — The number of TV channels Arabsat broadcasts

• 170 million — Arabsat audience in the Middle East and North Africa

• 1976 — year Arabsat was founded

It marks the latest legal chapter in a long running feud that has produced claim and counter claim.  In a press release issued on May 2, 2018 beIN accused Arabsat of “facilitation of satellite broadcasts by the notorious Saudi-based piracy network, cynically known as “beoutQ”.

Founded in 1976, Arabsat has grown to become the leading satellite services provider in the Arab world.

It broadcasts over 500 TV channels, 200 radio stations, pay-tv networks as well as HD channels to millions of homes across 80 countries.

It has an estimated audience of over 170 million viewers in the Middle East and North Africa.

Doha-based beIN was founded in 2014 and operates 60 channels in 43 countries.